Friday 4 March 2011

WajarkaH

NUKILAN ini hanya untuk yang memahami

aku tahu siapa aku
aku sedar apa yg aku lakukan
aku tetap mahu jadi diriku
walau beribu auta boleh aku lakukan
salahkah aku

aku suka apa aku lakukan
aku suka ats perhatian pada aku
aku juga menghampiri apa yg aku mahu
aku juga boleh hilang jika garisan itu diputuskan
aku juga ada keinginan
tapi aku selalu dibuang
aku selalu disisih
walau aku amat suka 
walau aku amat sayang
bukan mudah kalau disisih
bukan mudah dilupakan
bukan mudah diterima
bukan mudah dihina
walau awal ye
selang hari tanpa minggu
aku sudah diklasifikasikan
erti kate lain "kawan"
aku tetap berusaha
utk terus tersenyum 
walau seribu duka ku alami

apakah aku dirantaian
dilorong yg benar
apakah peluang tidak akan membuang aku
tidak akan memalukan aku
mana kekuatan aku
aku hanya menunggu
aku sentiasa menunggu
aku setia menunggu
aku akan terus disitu

Benar siapa pun tahu
ibu syg kita x pernah bicara
ayah syg kita tak perlu luahkan
dan kita tau mereka syg kita
tapi dimana aku
apakah aku setaraf dengan mereka
apakah aku sebenarnya begitu
apakah aku perlu
beranikan kembali diriku
kembali menyahut
apa yg aku mahu
aku tidak mahu kehilangan
aku juga tidak mahu dihina lagi

kesimpulan yang benar2 menyimpul hidupku
aku tidak boleh pasrah lagi
aku perlu mulakan
tapi KUATKAH AKU
aku dalam dilema

nanti2 kite sambung cik MB dilemalak k... )


No comments:

Post a Comment